Oferta pracy

Mamy tez szkołę!

Nasz zespół


Agata

agnieszka-s
  • Obecnie w trakcie szkolenia „Montessori dla najmłodszych” organizowanego przez Polski Instytut Montessori
  • Absolwentka studiów wyższych

Zawodową przygodę pracy z małymi dziećmi dopiero zaczynam. Jednak w życiu osobistym dzieci towarzyszą mi odkąd pamiętam. Od dziewięciu lat jestem mamą i to jest największa przygodą i ogromnym wyzwanie jednocześnie. Moja filozofia wychowania/edukacji opiera się na miłości i szacunku do dziecka jako odrębnej istoty. Naturalnie bliskie jest mi rodzicielstwo bliskości, choć zanim poznałam ten termin, moimi przewodnikami po takim właśnie rodzicielstwie były moje dwie starsze siostry. W czasie wolnym dużo czytam (koniecznie książki w formie papierowej), relaksuję się też przy pracach ręcznych (szycie, rękodzieło, drobne majsterkowanie). Ostatnio zaś odkryłam wekowanie. Tym wszystkim pragnę dzielić się z Dziećmi w Zielonej Wieży.


Asia

  • Absolwentka studiów magisterskich na kierunku psychologia kliniczna na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS
  • Zajmowała się działalnością edukacyjną i animacyjną w centrum społeczno-kulturalnym w Alpach francuskich w ramach wolontariatu europejskiego
  • Pracowała z dziećmi i dorosłymi w projektach międzynarodowego wolontariatu grupowego we Francji
  • Odbyła wolontariat psychologiczny w Środowiskowym Domu Samopomocy dla Osób Chorych Psychicznie „Pod Skrzydłami”

Uczestniczyła w cyklu warsztatów „Bajki afrykańskie w edukacji globalnej””Od wielu lat fascynuje mnie praca z drugim człowiekiem, w tym celu korzystam z różnych, zawodowych i pozazawodowych możliwości zdobywania doświadczenia. Początkowo w praktyce miałam kontakt z osobami dorosłymi, które cierpią na problemy emocjonalne. Następnie, pracowałam z różnymi grupami osób z całego świata w centrum społeczno-kulturalnym w Alpach francuskich w ramach wolontariatu europejskiego. Codzienny kontakt z rodzinami i z dziećmi dawał mi wiele radości, satysfakcji i możliwość wspólnego odkrywania otaczającej rzeczywistości. Prowadziłam zajęcia, których celem była jak największa niezależność i zaangażowanie uczestników. Następnie odbyłam staż w żłobku alternatywnym, gdzie wdraża się zasady podejścia naturalistycznego. Obserwowałam dzieci, które mają prawo do wyrażania emocji, odkrywania świata, mylenia się i współdecydowania. Poprzez te doświadczenia zdecydowałam, że chcę pracować z dziećmi zgodnie z podejściami, opierającymi się na szacunku, komunikacji i indywidualności każdego człowieka. W ten sposób po powrocie do Polski trafiłam do Zielonej Wieży. W wolnych chwilach lubię uczyć się języków obcych, podróżować, czytać, majsterkować i gotować,…używając tajników dzikiej kuchni.


Basia

Basia
  • Absolwentka studiów pedagogicznych na  kierunku wychowanie przedszkolne z terapią pedagogiczną.
  • Ukończyła roczny kurs z pedagogiki Marii Montessori w Instytucie  Montessori w Warszawie i 3-miesięczny kurs w Wyższej Szkole Pedagogiki Resocjalizacyjnej.
  • Odbyła szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej.
  • Odbyła szkolenia I i II stopnia z Porozumienia bez przemocy prowadzonego przez certyfikowaną trenerkę NVC – Annę Mills.

Pedagogika to moja pasja. Przez wiele lat społecznie organizowałam wyjazdy i wycieczki dla dzieci z ubogich rodzin oraz  zajęcia teatralne czy plastyczne. Moja praca zawodowa nie miała nic wspólnego z pedagogiką, dlatego gdy czwórka moich dzieci weszła w dorosłe życie, podjęłam studia pedagogiczne. W tym czasie zafascynowały mnie metody alternatywne,  szczególnie metoda Marii Montessori. Podejmując pracę w przedszkolu prowadzonym tą metodą, mogłam połączyć moje dotychczasowe doświadczenie z wiedzą fachową. Najbardziej fascynuje mnie odkrywanie w każdym Dziecku tych cech, które odróżniają je od innych, i sprawiają, że każde Dziecko jest niepowtarzalne.


Karolina

o-nas_karolina_tlak
  • Studentka psychologii w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania

Opieka nad Dziećmi sprawia mi autentyczną radość. Przebywanie z Nimi sprawia, że każdy dzień jest sporą dawką nauki oraz umożliwia stawanie się lepszym człowiekiem. Prywatnie jestem mamą 8-letniej Amelki. Bliskie mi są idee rodzicielstwa bliskości. Interesuje mnie naturalna potrzeba obcowania z przyrodą, zarówno dzieci jak i dorosłych. W wolnym czasie czytam książki oraz spędzam czas na świeżym powietrzu, zgłębiając tajemnice mojego ogródka.


Kasia

Kasia
  • Obecnie w trakcie szkolenia „Montessori dla najmłodszych” organizowanego przez Polski Instytut Montessori
  • Absolwentka magisterskich studiów psychologicznych na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego i licencjackich studiów dziennikarskich w Warszawskiej Wyższej Szkole Humanistycznej
  • Odbyła specjalistyczne szkolenie na opiekuna dziecięcego
  • Odbyła szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej
  • Ma kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi- jako niania (również dziecka autystycznego), wolontariuszka w Domu Dziecka, współprowadząca warsztaty psychoprofilaktyczne w szkołach podstawowych i gimnazjach
  • Odbyła szkolenia z Porozumienia bez przemocy prowadzone przez certyfikowaną trenerkę NVC – Annę Mills.
  • Ukończyła kurs pedagogiki Marii Montessori prowadzony przez Polski Ośrodek Montessori i Fundację „Daj mi czas”

Całym sercem zgadzam się ze słowami Janusza Korczaka, że kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat, dlatego staram się, żeby w mojej pracy z maluchami nie zabrakło pozytywnej energii, serdeczności, uważności, wyrozumiałości i poczucia humoru. Jako psycholog cenię sobie podejście systemowe, dlatego ważny jest dla mnie kontakt nie tylko z dziećmi, ale też z ich rodzicami. Prywatnie jestem mamą prawie trzyletniej Julki, a kiedy czas na to pozwala – pochłaniam książki w ilościach hurtowych i eksperymentuję w kuchni.


Kasia

Kasia Książczak
  •  Absolwentka filozofii na Uniwersytecie Warszawskim
  • Ukończyła kurs NVC Język serca w pracy z dziećmi i młodzieżą (podstawowy) prowadzony przez Magdę Wegner i Aleksandrę Bagińską – certyfikowane trenerki NVC
  • Ukończyła podyplomowe studia pedagogiczne
  • Ukończyła specjalistyczny kurs opiekuna żłobkowego
  • Obecnie w trakcie szkolenia z „Wczesnej Edukacji Montessori” organizowanego przez Polski Instytut Montessori

Lubię pracę z dziećmi, ponieważ wymaga ona ode mnie ciągłego rozwoju. Podążając za myślą Jaspera Juula, uważam, że dzieci i tak staną się takie jak my, dlatego najlepszym sposobem wspierania ich rozwoju jest praca nad samym sobą. Na co dzień jestem mamą 4,5-letniego Bruna. Doświadczenie macierzyństwa utwierdziło mnie w przekonaniu, że dziecko jest oddzielną, autonomiczną jednostką, wartą poznania i uznania. Idee Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia bez Przemocy są mi bliskie i staram się je realizować zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym. Obok edukacji niezależnej oraz filozofii w kręgu moich zainteresowań znajduje się sztuka, film, literatura i kuchnia wegańska.


Magdalena

Magda Syrowka
  • Absolwentka Filologii Ukraińskiej na Uniwersytecie Warszawskim
  • Ukończone 3 lata studiów licencjackich na kierunku Italianistyka na Uniwersytecie Warszawskim
  • Ukończone studia podyplomowe na kierunku Negocjacje i Mediacje na SWPS
  • Odbyła specjalistyczne szkolenie na opiekuna dziecięcego
  • Odbyła szkolenie z pierwszej pomocy medycznej
  • Uczęszczała na szkolenia w Polskim Centrum Mediacji: Mediator Szkolny oraz wśród rówieśników

Po skończeniu studiów na Uniwersytecie Warszawskim i studiów podyplomowych na SWPS ukończyłam kurs opieki nad dziećmi, aby się upewnić, że to właśnie z dziećmi chciałabym związać swoje życie zawodowe. Później zaczęłam studia pedagogiczne na APS w Warszawie oraz rozpoczęłam pracę jako niania. Prowadziłam zajęcia edukacyjne dla dzieci oraz nauczałam języków obcych. Teraz, ponad dwa lata po urodzeniu synka, chcąc wciąż się rozwijać, planuję udział w kolejnych szkoleniach, aby móc dać dzieciom jak najwięcej z siebie.
Bardzo interesują mnie mediacje. Uważam, że podstawą dzisiejszego świata jest dobra komunikacja, zależy mi więc na tym, by dzieci umiały się nawzajem słuchać i szanować oraz mówić o swoich uczuciach, potrzebach i wartościach. W pracy z dziećmi bardzo dużą wagę przykładam do rozwijania ich zdolności komunikacji, samodzielności oraz ciekawości świata. Zwracam również uwagę na posługiwanie się poprawną polszczyzną. W wolnej chwili spędzam czas z synkiem: spacerujemy w deszczu, liczymy kropki na biedronkach, razem gotujemy, wygłupiamy się lub czytamy. Na co dzień najlepszym relaksem jest dla mnie noc z kryminałem, natomiast w wakacje lubię żeglować i podróżować. Bardzo lubię zwierzęta. Jestem szczęśliwą Mamą.


Małgosia

o-nas_23
  • Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (specjalność: psychologia rozwojowa)
  • Kontynuuje swoją przygodę z psychologią podczas studiów doktoranckich na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego (tematyka: psychologia pozytywna)
  • Ukończyła kurs pedagogiczny
  • Pracowała jako terapeuta pedagogiczny i terapeuta cień dzieci z autyzmem w wieku szkolnym i przedszkolnym
  • Ukończyła kurs mediacji rodzinnych
  • Jest redaktorem prowadzącym w wydawnictwie naukowym Liberi Libri

Jako psycholog rozwojowy lubię patrzeć na rozwój dzieci i dostrzegać postępy w ich samodzielności, które robią każdego dnia. Jako psycholog pozytywny zwracam uwagę na ich mocne strony i dążenie do dobrostanu – podziwiam to, że doskonale wiedzą, czego im potrzeba do szczęścia i są zdeterminowane, żeby je osiągnąć. Jako nauczyciel angielskiego doceniam to, jak szybko zaczynają rozumieć, o czym mówię, a jako osoba, która lubi się uśmiechać, uwielbiam ich energię i sposób, w jaki patrzą na świat. Praca z Dziećmi to dla mnie świat radości i nieskończonych możliwości, których odkrywanie przynosi mi wiele satysfakcji.


Maria

  • Absolwentka studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Warszawskim
  • Obecnie poszerza swoje kompetencje na Podyplomowych Studiach Edukacji Początkowej i Terapii Pedagogicznej na UW

Wspieranie dzieci i towarzyszenie im w ich rozwoju jest według mnie nieustanną pracą nad samym sobą. Odpowiadanie na potrzeby dzieci, nieocenianie ich zachowań, nieszufladkowanie oraz autentyczna bliskość tu-i- teraz to elementy opieki, które chcę zawrzeć w swojej pracy. Nurty, które są mi szczególnie bliskie i w których pogłębiam wiedzę, to Rodzicielstwo bliskości i Porozumienie bez Przemocy (NVC). W wolnych chwilach lubię grać w gry planszowe. Wraz ze swoim chrześniakiem biorę udział w Planszakach — zajęciach gier planszowych dla dzieci i ich bliskich.


Monika

  • Mgr filologii polskiej, neurologopedka
  • Absolwentka wielu szkoleń, kursów i studiów podyplomowych, ukończyła m.in. Studium metod pracy z ofiarami przemocy seksualnej, ich rodzinami i opiekunami, Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, Podstawy diagnozy i interwencji w przypadku krzywdzenia dziecka, Rodzicielstwo Bliskości – szkolenie dla profesjonalistów, Seksualność dzieci i młodzieży – szkolenie dla profesjonalistów.
  • Przez 13 lat związana z Fundacją Św. Jana Jerozolimskiego, gdzie współprowadziła domy dziennego pobytu dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Jedna z założycielek i wieloletnia prezes Fundacji Edukacyjnej „Pies i Staś”, w której realizowała swoje pasje związane z psami oraz ich relacjami z ludźmi. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń trenerskich związanych z profilaktyką pogryzień i budowaniem satysfakcjonujących i bezpiecznych relacji dzieci z psami.
  • Prowadzi „Strefę Bliskości” na FB – propagującą Rodzicielstwo Bliskości.
  • Prowadzi i organizuje warsztaty dla rodziców i osób pracujących w różnych wymiarach edukacji – inspirowane ideami Rodzicielstwa Bliskości, Porozumienia bez Przemocy, Jespera Juula, niedyrektywnym podejściem w pracy z dziećmi.

Uwielbiam kontakt z dziećmi. Wiele zmieniło się na mej drodze zawodowej dzięki narodzinom moich dzieci. W pracy i w życiu stawiam na relację i empatyczny kontakt, dostrzeganie kompetencji dzieci, podążanie za ich potrzebami oraz stwarzanie im przyjaznej przestrzeni do poszukiwań. Wierzę w moc dzieciństwa zaplanowanego przez naturę i tego chcę dla wszystkich dzieci: jak najwięcej swobodnej zabawy w przyrodzie. Ważne i rozwijające jest dla mnie przekonanie, że we wspierającym towarzyszeniu dzieciom najważniejsza jest praca nad sobą. Wraz z mężem towarzyszymy dwójce energicznych dzieci: Toli i Tomaszkowi. W poczet naszej rodziny wchodzą także 3 psy: Veikko, Joga i Beti. Uwielbiam wędrowanie po lasach, łąkach, polach i górach. Z dziećmi i psami.


Piotrek

Piotrek
  • Absolwent studiów pedagogicznych na kierunku nauczanie początkowe z wychowaniem przedszkolnym
  • Ukończył kurs pedagogiki Marii Montessori organizowany przez Polski Instytut Edukacji Montessori
  • Odbył szkolenie z Porozumienia bez przemocy prowadzone przez Annę Mills – certyfikowaną trenerkę NVC

Dzieci mają w sobie niespożytą energię – próbuję dotrzymać im kroku i razem z nimi odkrywać wielki, pełen wspaniałych zjawisk świat. Potrafię również zrobić coś z niczego, a do bardziej skomplikowanych zadań potrzebuję jedynie odrobiny taśmy klejącej. Wolne chwile wypełnia mi astronomia, literatura fantastyczna oraz gra na gitarze.


Agnieszka

Aga Rzewuska_Paca
  • Trenerka Porozumienia Bez Przemocy (NVC)
  • Coach i psycholog
  • Mama dwójki dzieci (3 i 6 lat) – jej największych nauczycieli empatii i szczerości
  • W Zielonej Wieży zajmuje się wsparciem psychologicznym kadry i rodziców

NVC to dla mnie sposób życia, a jednocześnie obszar, w którym nieustająco się rozwijam.
Czerpię inspirację od czołowych światowych trenerów – m.in. Marshalla Rosenberga, Miki Kashtan, Marianne Gothlin, Kaya Runga, Liv Larsson, Nady Ignatovic.
Aktywnie wspieram Fundację Świadomego Rozwoju, która propaguje w Polsce pokojowe metody porozumiewania się, w tym NVC.Jestem ciekawa świata i ludzi, lubię się zastanawiać, co sprawia, że ludzie robią to, co robią. Cenię sobie wolność, radość życia i dobry kontakt z innymi ludźmi. Z tego powodu uwielbiam pracować jako coach i pomagać innym w docieraniu do ich wewnętrznej mądrości.


Karolina

o-nas_karolina_jozefowicz-3
  • Ukończyła Katolicki Uniwersytet Lubelski na kierunku filologia polska – logopedia oraz Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej – psychologia rozwojowa, obecnie jestem doktorantką SWPS
  • Doskonaliła się także w Szkole Treningu i Warsztatu Psychologicznego „Intra” uzyskując tytuł Trenera Umiejętności Psychospołecznych
  • Brała udział w kursie pedagogiki Marii Montessori organizowanym przez Stowarzyszenie Montessori bez Granic
  • Ukończyła szkolenie I i II stopnia z Porozumienia bez Przemocy prowadzone przez Annę Mills.

W „Zielonej Wieży” pracuję jako logopeda, obserwując i wspierając Dzieci w zakresie rozwoju mowy. Moją wielką pasją jest Człowiek, dlatego aby lepiej zrozumieć naturę ludzką, od 4 lat jestem doktorantką psychologii  SWPS. W swojej pracy jak i  w życiu prywatnym staram się wykorzystywać komunikację opartą na empatii i wzajemnym szacunku. Od wielu lat pasjonuję się alternatywnymi metodami edukacji oraz językowym obrazem świata Dziecka. Przede wszystkim jestem mamą prawie 4 letniego synka Julianka i to jest dla mnie największy uniwersytet, na którym jestem każdego dnia.