Oferta pracy

Mamy tez szkołę!

Cele i idee

Jesteśmy zespołem doświadczonych pedagogów kierujących się przede wszystkim szacunkiem dla wolności i podmiotowości dzieci. W poszukiwaniu rozwiązań najlepiej wspierających zrównoważony rozwój dzieci inspirujemy się przede wszystkim nurtem rodzicielstwa bliskości, porozumienia bez przemocy, edukacji demokratycznej i pedagogiki Marii Montesorri. Ciągle się rozwijamy i poznajemy nowe podejścia i metody wspierania dzieci. Jednak najwięcej uczymy się od nich samych, przez wnikliwą obserwację.

Cieszymy się, że możemy być uczestnikami tego fascynującego procesu, jakim jest indywidualny rozwój każdego Dziecka. Budujemy naszą społeczność w atmosferze życzliwości, otwartości i wzajemnej współpracy – do czego zapraszamy również Rodziców. Wierzymy, że najważniejszy dla dzieci jest przykład otaczających ich dorosłych, dlatego olbrzymi nacisk kładziemy na własny rozwój i spójność prezentowanych postaw i wartości.

idee_foto_01Bardzo ważne jest dla nas, aby dzieci potrafiły współpracować, ale były też samodzielne, refleksyjnie podchodziły do rzeczywistości, szukały twórczych rozwiązań. Pielęgnujemy w nich wrodzoną ciekawość i otwartość. Dbamy, aby podczas codziennych zajęć towarzyszyła im radość i satysfakcja z odkrywania i doświadczania świata.


idee_foto_02Dużą wagę przywiązujemy do postawy proekologicznej i wieloaspektowego dbania o środowisko, które jest naszym wspólnym dobrem. Sięgamy po zdrową, wysokojakościową żywność ze sprawdzonych źródeł, stosujemy naturalne środki czystości, wspieramy ekologiczne rozwiązania, takie jak np. pieluchy wielorazowe. Pokazujemy dzieciom szeroki kontekst naszych działań – to, że jesteśmy częścią większej całości i że nasze wybory mają wpływ na to, w jakim świecie żyjemy.


idee_foto_03Stałą aktywnością dnia jest spędzanie czasu na świeżym powietrzu (o każdej porze roku – ponieważ wychodzimy z założenia, że nie ma złej pogody, są tylko nieodpowiednie ubrania). Dysponujemy dużą, atrakcyjną salą do zabaw ruchowych, przystosowaną zarówno do zajęć zorganizowanych, np. Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, jak i swobodnego spędzania czasu według potrzeb i chęci Dziecka.


idee_foto_04Każdą grupę prowadzi nauczyciel polsko- i anglojęzyczny, dzięki czemu dzieci bez wysiłku i w naturalny sposób (metodą tzw. immersji, czyli zanurzenia w języku) przyswajają sobie język obcy. Dzieci mają dostęp do prostych, ale mądrze zaprojektowanych materiałów, zabawek i pomocy, które pomagają krok po kroku rozwijać naturalny potencjał Dziecka nie ograniczając w żaden sposób jego wyobraźni i kreatywności.

Wierzymy, że dzieci – jak każdy człowiek – potrzebują mieć kontrolę nad rytmem i tempem swojego dnia. Stwarzamy im środowisko, które jest ciekawe i inspirujące, ale jednocześnie chroni je przed przestymulowaniem nadmiarem bodźców. Daje też czas i miejsce na chwilę refleksji i pobycia sam na sam ze sobą.


idee_foto_05W ciągu dnia dzieci mogą w każdej chwili skorzystać z miejsc przeznaczonych do relaksu i drzemki. Przy posiłkach wspieramy samodzielność i autonomię – dzieci same decydują, ile i co jedzą.

Bliska jest nam idea Baby Led Weaning (pol. Bobas Lubi Wybór) i z powodzeniem stosujemy to podejście w najmłodszych grupach. W starszych dzieci same nakładają sobie porcje, a śniadanie podawane w formie bufetu komponują całkowicie według własnych preferencji (spośród podanych zdrowych i naturalnych produktów).


idee_foto_06Proponujemy (nie narzucamy) dodatkowe aktywności – muzyczne, ruchowe, artystyczne – i spotkania z ciekawymi gośćmi (również czworonożnymi). Umożliwiamy konsultacje ze specjalistami różnych dziedzin – np. logopedą czy psychologiem.

Każde nowo przybyłe Dziecko uczestniczy w indywidualnie zaplanowanym procesie adaptacji, w którym towarzyszy mu Rodzic – tak długo jak jest to potrzebne. Jesteśmy uważni i elastyczni, dostosowujemy otoczenie i działanie do konkretnego człowieka, nigdy na odwrót.


idee_foto_07W grupach żłobkowych i przedszkolnych znajdują się dzieci w różnym wieku, dzięki czemu mają one możliwość nawiązywania i utrzymywania różnorodnych kontaktów społecznych. dzieci młodsze i starsze czerpią od siebie nawzajem. Uczą się gospodarowania wspólnymi zasobami, rozwiązywania konfliktów, wzajemnego szacunku i otwartości na potrzeby drugiej osoby. Grupy wielowiekowe stanowią odzwierciedlenie realnego świata.


Metody, z których czerpiemy, oraz idee, które są nam szczególnie bliskie:

  • Rodzicielstwo bliskości (Attachment Parenting, AP) – czytaj więcej
  • Porozumienie bez przemocy (Nonviolent Communication, NVC) – czytaj więcej